13 Mart 2010 Cumartesi

Alice Harikalar Diyarında

Dün akşam, fırlo, emel, dilaracım ve ben filmi izlemeye gittik. daha bilet alma aşamasındayken büyük bir hayal kırıklığı ile karşılaştık ki İzmir'de film orjinal dublajıyla gösterilmiyor. bütün sinemalarda Türkçe dublajlı. yine de tim burton, jhonny depp, 3d gösterim söz konusu olunca bir izleyelim dedik. daha ilk sahnede Alice küçük bir kız iken gördüğü rüyayı babasına Türkçe anlatmasıyla büyük bir hayal kırıklığı oldu. Alice, ingiliz bir ailenin kızı ve Londra'da yaşıyor. dolayısıyla benim sevdiğim güzel bir ingiliz aksanını duymaktan mahrum kaldık. sanıyorum filmi Türkiye pazarına verenler filmi sadece çocuk izleyicilerin görmek isteyeceğini düşünüp hiçbir sinemaya orjinalini vermemiş. büyük rezalet.

3d teknolojisi bu tip fantastik kurgulara çok başka bir hava veriyor. zaten mekan harikalar diyarı olunca iyiceden kopmuş. film de özellikle Alice in izini süren av köpeği karakteri harbiden uçmuş. en çok ismini hatırlamadığım bu köpeği beğendim. nedenini bilmesemde bazı sahnelerde çok sıkıldım. gereksiz uzun geldi bana.

karakterlerden biri mavi tırtıl. ha babam nargile içip kafası güzel yaşlı zenciler gibi bilgiçlik taslıyor. nargileyi diğer karakterlerden birine ikram ettiğini görmedim. Alice gelmiş başka alemlerden . sor bakalım kıza "bir fırt ister misin? bu ortam başka türlü çekilmez. bütün hayvanlar konuşuyo. sonra bi şapkacı var. dikkat et falan yok" anca bilgiçlik taslasın. ibne tırtıl kafasına göre takılsın.

bununla birlikte çoğu sahnedi ön plana çıkarılan renkli büyük mantarlarda da bence masalın yazarı hakkındaki şaibeli görüşlere bir gönderme var.

Helena Bonham Cartel , namı değer kırmızı prenses, enfes bir oyunculuk sergilemiş. kendisi olmasa bence film iyice tırtlarmış

ben bir film eleştirmeni değilim. çok uzatmaya gerek yok. film denk gelirse izlenir mi? izlenir.
saygılarımla. yet
filmin orjinal sitesi:
http://www.imdb.com/title/tt1014759/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder