11 Mart 2010 Perşembe

"yetkin fotoğraf makinesi almak istiyorum."-1

yaklaşık 1,5 yıldır çeşitli dostlarımın fotoğraf makinesi alma konusunda sorularını dinliyorum. sormadan çok yanlış marka modellere çok fazla para ödeyenleri gördüm. hiçbir özelliğini kullanamadan o pahalı makinaların yerini unutanlara tanık oldum. ve nacizane bu yazıyı kafamda derledim.

fotoğraf makinesi (fm) alırken öncelikle şu düşünceden sıyrılmak gerekir.

pahalı fm daha güzel fotoğraf çeker.

bizim belirlememiz yanıtlamamız gereken soru ise; "Ne fotoğrafı çekmek için fm alıyorum?"

fotoğraf çekmek için temel ihtiyaç ışıktır. ışığın biz istemediğimiz halde az olduğu durumlarda ek ışık kaynağı gerekir. bu da her fm bulunan flaştır. bir lambadan ibarettir ve flaş ne kadar büyükse o kadar çok ve güçlü ışık verir.
tabii ki flaşsız fotoğraflar doğal renklere daha yakın olacağı için gözümüze daha hoş görünür.

bunları anlatmamım nedeni ise; eğer ortam ışığı yeterli değilse, flaş kullanmazsak ya da yetersiz geliyorsa, bunlarla birlikte bir sehpamızda yoksa az ışıklı çektiğimiz fotoğraflar fm namız ne kadar pahalı olursa olsun istediğimiz gibi görünmeyecek. fm nın fiyatına endeksli bir durum değil yani.

sorumuzun yanıtını gelelim. daha ziyade anılarımızı saklamak için fotoğraf çekeceksek. çantamızda taşıyabileceğimiz, hafif, kullanımı hızlı ve kolay bir fm yeterli olacaktır. hadi bilgisayarımıza attığımızda çözünürlük iyice olsun dersek Canon IXUS 95 IS i öneririm. bilge, murat, bora :) çetin ailesine önermiştim. almışlar, bende gördüm makineyi. gayet güzel.
http://www.letsgodigital.org/tr/22126/canon-ixus-kamera-incelemeleri/ sitesinden türkçe olarak özelliklerine bakabilirsiniz.

bir sonraki sefere "bilader ben profesyonel fotoğraf makinesi almak istiyorum." diyenlere nacizane fikirlerimi sunabilirim. belkide sunmam.

saygılar.


2 yorum:

  1. Kardeşim Yetkin öncelikle bu konuda seni en çok sıkıştıran insanlardan biri olarak tekrar sıkıştırmak istiyorum. Önerdiğin fotoğraf makinası muhakkak ki iyi bir makinadır. Ancak senden giriş seviyesi Dslr makinalar hakkında da yorum bekliyoruz. Nikon, canon bunlar güzel şeyler ancak bir de daha cüzdan dostu olympus ve müadili makinalar hakkında da iki kelam edersen çok mesut olurum. Bülent

    YanıtlaSil
  2. slr makinalar hakkında en kısa zamanda yorum ekleyeceğim. sevgiler.

    YanıtlaSil